Everything about Ping Pong is posted here.Read and enjoy the Ping Pong thrilling adventure.

Saturday, January 29, 2011

Kenapa kita paling benci gagal

Gagal, kegagalan ni satu perkara yg paling kita takut dlm hidup kita. Gagal dlm peperiksaan, dlm pertandingan , dlm business dan rumahtangga. Cuba tanya diri sendiri kenapa kita gagal.

why we fail, sometime kita tak sedar bila orang dah start nak percaya kita dah susah nak menepati janji. Bila kita buat kerja, some people buat lebih kurang je.

Itu le tanda kegagalan awal dlm hidup seseorang. Sebenarnya kegagalan ini bukan le bermakna hidup u musnah, tapi hari mendatang, sebenarnya akan lebih baik sekiranya kita usaha.

Sebagai contoh dalam sukan kegagalan demi kegagalan bukan bermakna kita tewas, tapi sebenarnya ia pengukur kepada usaha kita> Byk orang gagal tetapi lepas tu jadi orang berjaya. There are some people kata dia born to be a loser. Isyyyy mmg pendek akal betul. Mana ada orang yg lahir utk jadi seorang yg gagal.


Saya rasa ramai dari anda sering dicemuh kerana selalu gagal, sebenarnya anda boleh berjaya. Saya pun dulu berputus asa juga bila sering menemui kegagalan. Tapi bak kata kawan saya langit akan cerah juga akhirnya kalau kita usaha dgn fokus. Saya rasa dah berulang saya cakap ttg usaha.


Antara faktor kegagalan ialah kita sering dibayangi kegalan silam. Kdg2 kegagalan silam ni boleh dijadikan pengajaran tapi kalau asyik menagisi kegagalan lepas , apa faedahnya.

Lagi satu ada orang selalu marah2 mengamuk tak tentu hala, sampai orang x salah pun kena tempiasnya. Rileks le dah sendiri gagal buat apa salahkan orang lain. Selalu jadi benda ni

Saya dulu pernah merasa kegagalan yg sangat pahit sangat smpi sekarang terasa, rupanya kegagalan tu le yg telah mengubah hidup saya.
Totally my life change forever.

Di coretan akn dtg i will share to all how kita nak mengelak dari rasa frust akibat kegagalan.


Sayonara, adios dan nyeh nyeh nyeh

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...