Everything about Ping Pong is posted here.Read and enjoy the Ping Pong thrilling adventure.

Sunday, January 23, 2011

Ishhh boleh ke tidak ni isshhh boleh ke tidak ni .pening2

Ishhh boleh ke tidak ni isshhh boleh ke tidak ishhh boleh ke tidak ni isshhh boleh ke tidak ni .pening2 . Selalu kita di himpit  perasaan syak wasangka ni. Saya gelar perasaan ni namanya sikap 50/50. Sebagai contoh tak merujuk kepada sesiapa kalau kita nak buat sesuatu selalu kita rasa akan gagal walaupun belum bermula. I think that a lot of people ada pengalaman ttg masalah ni.

Sememangnya masalah 50/50 ni selalu menganggu bila kita berazam nak mencapai sesuatu. Untuk orang yang selalu give up i have a small piece of advice , setiap usaha mestilah diringi doa dan tawakal. Dengar kata hati fikir dgn tenang buat keputusan dan bertindak .

Just utk berkongsi pengalaman i have a few quote to share kepada semua. Genious people they have limit in terms of showing their genius, but stupidity they are no limit. Jadi bila buat sesuatu kena yakin dan mesti stand firm dgn decision tu. Nanti orang kata kita ni x de pendirian.

So sebagai contoh for beginner  in ping pong pergi le cari coach yg bagus dan train le sendiri hours by hours. hopefully u can become a competent player. Dulu saya tidak dpt latihan formal dari mana2 coach cuma main dgn anip jiran saya. Bila sambung pengajian di U saya still main ping pong tapi tak dpt menempatkan diri di kalangan player elit . I tak putus asa sehinggalah satu keajaiban berlaku iaitu ledakan internet . Satu laman yang sgt unik ketika itu muncul iaitu You Tube, melalui laman ini le saya byk belajar teknik asas dlm ping pong. Melalui laman ini le saya berjaya learn a few advance technique, especially serves technique. Sampai sekarang i manage to master a few world class serves that i hybrid with my own style to create a new style of serves. Apa yg saya cerita ni maksudnya hendak seribu daya tak hendak seribu dalih. So i hope ramai dpt tangkap maksud saya ni.  I only ordinary people with extraordinary advice.

Ok see u again, nyeh nyeh nyeh ............... sayonara

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...